چکیده گزارش:
پژوهش در عمل یک روش بسیار مفید برای حل مشکلات در امر آموزش و پرورش میباشد به همین خاطر در این روش معلم نقش محوری دارد. معلمان باید سعی کنند خودشان مشکلاتشان را با دانش آموزان حل نمایند. زیرا آنها هستند که با دانش اموزان مواجه هستند و روحیات و استعداد آن را میشناسند و با تلاش خود و به کارگیری روشهای مختلف میتوانند مشکلات موردی یا کلی خود را با دانش آموزان رفع نمایند. تحقیق حاضر حاصل تلاش اینجانب در حل مشکل کلی کلاس دوم ریاضی دبیرستان امامت در درس فیزیک در سال تحصیلی 89 ـ 88 میباشد. که آنها علاقه ای به مطالعه در منزل نداشتند و حتی فعالیتهای کلاسی را نیز پشت گوش میانداختند و یا واضحتر اینکه انگیزه ای برای درس خواندن نداشتند.
آنها اظهار داشتند؛ در سالهای گذشته معلمان خودشان درس میدادند و مسئلهها و تمرینها را حل میکردند و ما به همین شکل درس خواندیم. در واقع این دانش آموزان علم فیزیک را خودشان لمس نکردهاند. اینجانب با بکار گیری روشهای مختلف در نهایت موفق به ابداع روشی شدم که آنها با مطالعهٔ کم در منزل و تلاش بیشتر در کلاس توانستند نتیجهٔ مطلوب بگیرند. بطوری که همهٔ آنها از این روش رضایت کامل داشتند حتی خانوادههای آنها نیز از این وضعیت خشنودند. چرا که انگیزه برای درس خواندن خصوصاً درس فیزیک در آنها تقویت شده بود. و نمرات امتحانی آنها نیز دلیل روشن و واضح این مسئله است.
دانلود گزارش تخصصی فیزیک
دانلود گزارش تخصصی فیزیک
نظرات شما عزیزان: